Selasa, 8 Mac 2011

Kembali Berblog | SHAHAZRIN.COM


Salam berblog semua, aku kembali menulis jurnal maya aku nie. Lama gila berehat.. Kesibukan yang teramat sangat melanda kehidupan ditambah pulak masih sibuk dalam proses pindah rumah. Aku cuba nak ubah  angin dan berhijrah ke tempat lain.

Sehari dua nie sibuk juga dengan masalah saman trafik yang akan tamat sehari dua lagi. Esok ada lagi yang minta tolong aku selesaikan masalah saman trafik  yang diterima oleh kawan-kawan aku.. Insya Allah yer kawan-kawan kalau boleh tolong aku tolong ( tolong bayar, kene baratur panjang ooo) . Memandangkan kaunter bayaran saman di berjiran dengan tempat tinggal aku, aku sedia membantu.. haha

Dari apa yang aku faham selepas ini. Jika kita disaman, Pihak berkuasa akan beri tempoh selama lebih kurang 15 hari selepas disaman untuk menjelaskan saman yang dikeluarkan. Selepas 15 hari kalau tak bayar, denda kan di tambah.. contoh, contoh yer.. RM 50 jadi RM 100. Kalau tak bayar jugak kene tindakan blaclist dan " SEE U IN COURT".. hahaha

Lagi satukan.... POLIS , JPJ dan DBKL dah linkan sekali saman diaorang dah past nie... Kalau kene saman DBKL pun kene bayar yer, kalau tak nanti blaclist jugak.. Selamat membayar saman..
" Kerajaan bukannya nak duit kita, tapi kerajaan tegas melaksanakan undang-undang jalanraya untuk kebaiakan kita bersama"
untung2 ujung tahun dapat bonus

2 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...