Ahad, 29 Julai 2012

DOA DAN TAUBAT II




Hadis Nabi Muhammad s.a.w...

Nabi kata : Siapa yang menyatakan lingkuplah orang ramai, jahanamlah puak-puak ini, semuanya jenis kaki-kaki dosa, jahanam dia...

Nabi Kata : Dialah orang yang paling binasa.. sebab dia tidak memberikan nilai rahmat Allah pada orang.



Hadis Nabi muhammad s.aw...

"siapa yang tutup aib orang muslim, Allah akan tutup aib dia didunia dan akhirat termasuk muslim itu dan diri dia sendiri..



orang datang kepada nabi Ma'iz Bin Malik..datang kepada nabi, dia berzina..

Dia kata " aku berzina Ya Rasulullah, bersihkan aku..." ( Nabi tak tengok dia, nabi pusing )

Nabi bagi isyarat, Ma'iz pergilah...

Tapi Ma'iz kata juga: " aku berzina Ya Rasulullah, bersihkan aku..." Ma'iz terus...

Rasullulah cuba bagi pengecualian pada Ma'iz

Rasullulah kata : " Boleh jadi kau cium-cium saja ..." " Boleh jadi kau raba-raba sahaja"

Ma'iz berkata : " aku berzina ya Rasullulah..takkan kau tidak tahu aku berzina.."

setengah riwayat kata,Rasulullah kata "kau mabuk agaknya..?"

Tapi Ma'iz terus..dan bila terus , dia nak hukuman... Maka hukuman dijalankan...

(kisah maiz boleh try link ini : http://fitrahzh.blogspot.com/2010/04/kisah-maiz-bin-malik-kisah-perempuan )



Islam suruh tutup keaiban diri, Islam suruh manusia baiki diri, bila-bila masa sahaja. Islam tak suruh dia buat pengakuan untuk ceritakan keaiban diri dia. Dia istighfar pada tuhan, dia balik kepada tuhan, dia minta ampun pada Allah.

Pintu keampunan Allah... Allah buka pintu kemapunan pada waktu siang untuk DIA mengampun orang yang buat dosa pada waktu malam... dan Allah buka pintu kemapunan pada waktu malam untuk DIA mengampun orang yang buat dosa pada waktu siang.




sumber youtube : http://www.youtube.com/watch?v=TCPpAbz5whk&feature=share



0 Komen:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...