Pengikut

Hasil Tulisan Adik Aku...

Sumber google


Salam semua..aku nak sharekan hasil idea dan tulisan adik aku yang berusia 16 tahun.
Penulisan ini masih dalam proses dan aku akan cuba terbitkan sedikit demi sedikit cerita yang akan cuba di imaginasikan oleh adik aku nie... Tajuk belum ada lagi...
Penulisan ini masih dalam  proses penambah baikan...
Hakcipta Terpelihara yer... Sebarang usaha mengulang cetak adalah dilarang tanpa keizinan..

Tajuk : ......................
Oleh : Nur Anis Saharudin

“Oi ! tunggulah, asal lah laju sangat jalan. Sengal gila.” Jerit sue kepada abangnya. “ko tu yang lambat jalan, cuba jalan macam arnab, ini tak sebiji macam kura-kura” jawab Amir kepada adiknya. Amir merupakan abang  sulung  kepada Sue atau nama sebenar Summayah bin Rizal. “Ko ingat aku nie arnab ke .” marah Sue. “diam lah ko nie asyik membebel je, tadi nak ikut sangat, sekarang bila dah ikut kecoh gile” ee,..menyesal gila aku ikut dia nie kalau aku tahu tadi memang aku tak ikut lah gila, jerit sue dalam hati. Nie lah akibatnya tak dengar cakap ayah tadi. “ha,tunggu apa lagi kura-kura jalan cepat sikit. Ko ingat aku tunggul ke nak tunggu ko datang sini” sergah amir. “ye lah mana tempatnya kalau aku tahu memancing nie susah gila aku tak ikut tahu,”jawab sue lagi. “cepatlah  aku tak nak kawan-kawan aku tu tunggu lama ko ney asal lah membebel je tahu, lari ikan kat sungai nanti“ tekan amir lagi. ”ishh…ntah pape lah.” aku merungut.  Aku bukannya suka memancing pon tapi ada benda lain yang istimewa sebenarnya kat sini, pemandangan dekat hutan membuatkan aku tenang,bunyi serangga sana sini dan udara yang sangat menyegar kan hati aku,…. Baru teringat homework tak siap lagi nie,nie la aku pergi bersantai laju je,tapi bila buat homework lemah je rasa.  Lagi berapa bulan nak SPM tapi perangai macam budak-budak.  Kata sue dalam hati. “helo frenz” sue mendengar abangnya amir menegur kawan-kawannya, “eh dah sampai ke. nie la kuat sangat berangan, dah sampai pon tak perasan”, aku rasa tadi amir nie dia cite kat ayah kawan dia ramai yang nak datang  nie dua orang  je mana yang lain, ngomel sue dalam hati. “bro sejak bile bawak awek nie”,kata salah seorang kawan amir. Eh sengal,aku ney adik die la. sue berkata dalam hati. “eh, lupa pulak, sue.. nie shahrul dengan farid”. Amir memperkenalkan aku kepada mereka,dengan tiba-tiba mereka menghulurkan tangan, nak salam lah kot. Aku hanya mampu tersenyum,gila ke apa diorang nie dah sah-sah aku nie perempuan di orang  belajar pendidikan islam ke tak nie. “woi,agak-agak la bro adik gua nie” kata amir pada kawan-kawannya. Mereka tersipu malu,tuhan saja yang tau bagaimana keadaan aku pada waktu ini. Hati aku melonjak gembira sayang juga amir nie kat aku eh,gila abang mana tak sayang adik. “sejak bila lu ada adik bro” kata salah seorang kawan amir . “ada la” jawab amir sambil mengeluarkan jorannya. Aku hanya memerhati, “pandai ko Mir sorok adik,aku ye2 ingat ko dua orang je”. Oo,mesti dia ingat amir dengan lan je.. Memang patut pun di orang tak kenal aku sebab apa yang lan dengan amir buat tak pernah nak ajak aku pun,diorang suruh aku duduk rumah tolong ummi je kadang-kadang bosan jugak tapi nak wat camne aku sorang jea anak perempuan dalam family . Amir merupakan abang sulung, tapi sayang usia dah 25 pun tak kahwin lagi, pelik juga aku bila ummi tanya soal kahwin kat dia mesti buat tak tahu jea, Lan pulak study dekat uitm jengka,Pahang dah 2 tahun dia kat sana ambik kos kejureteraan jauh tu,kami kat kedah dia kat Pahang,amir pun sama sekarang nie dia kerja dekat kl sebagai doktor. Bosan jugak aku, ada abang macam tak ada abang. Jumpa pun kalau dalam setahun 3-4 kali jea.  Tapi kalau cuti mengalahkan orang bersalin ,cuti sampai 2 bulan padahal duduk dekat rumah je..Sue terus melayan perasaannya sendiri.

Bersambung.....





Previous
Next Post »