Isnin, 1 Ogos 2011

Cerita 1st Day Puasa | SHAHAZRIN.COM


Salam semua, selamat pagi dan selamat berpuasa. Semalam lepas habis shift malam jam 1030 malam, aku jumpa dulu dengan ipar dan biras aku kat stesen minyak USJ20. So bila dah berjumpa bersembang la sampai 1130 malam. Tengok jam.. "alamak esok masuk keja pagi pulak 0730 pagi.  Cabut!!!!"...

Sampai rumah makan dulu kat luar dengan wife anak-anak. habis makan lebih kurang 1230 malam... sekali lagi... " alamak esok kerja pagi!!!!" Balik bersih diri dan anak-anak hampir pukul 1++ pagi baru tidur...set jam dulu wife aku cakap nak sahur. Dana pagi tadi aku di kejutkan dengan bunyi motar saper ntah g rem2 depan rumah aku... siot jer nak marah nie... sekala tengok jam dah pukul 0615.. alamak terlepas sudah sahur nie... tapi puasa gak yer subuh jer la lewat sikit..Yang pasti aku dah kunci jam kat dua handpon.. dua handpon.. bila aku tutup?????

Ah.. aku dah risau mesti jem kalau lewat nie... Tapi Alhamdulillah.. perjalanan aku lancar.. Mungkin kerana ada yang bercuti pada hari pertama berpuasa nak berbuka dengan mak ayah di kampung mungkin...
Setahu aku Selangor tak cuti.. KL cuti tak?.. Dalam perjalanan tadi sempat menjeling pemandu lain yang bawak kereta.. Eh... tengok tu ada yang bawa kereta sambil melombong la...tak puasa yer.. bersungguh-sungguh melombong... batal puasa weh!!!!.. Selamat berpuasa....

1 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...