Pengikut

Cerita Rumah Tangga

sumber : google

Kesusahan dan kesenangan menjadi asam garam kehidupan, kalau tak merasa menda macam nie bukanlah kehidupan namanya. Tapi semua ada hikmah.. ada sebab. Masalah yang paling ketara hadir dalam hidup kita datangnya dari diri kita sendiri.

Kehidupan rumah tangga tak terlepas dari terlibat dengan masalah susah dan senang nie. Kadang -kadang masalah tu datang dari perkara yang berbeza. Ada suami isteri takda masalah kecurangan dan orang ketiga, masalah kewangan la pulak melanda. Ada yang banyak duit hidup senang,hura hara dengan isu kecurangan pasangan. Ada yang hidup tiada masalah duit dan tiada kecurangan tak dapat anak pulak, belum ada rezeki tu. Nampak x ??? Dugaan berumahtangga datang dalam pelbagai bentuk..

Tapi kita kira beruntung sangat-sangat bila pasangan hidup kita sama ada suami atau isteri berada disisi kita bila kita susah senang.. Nak lagi bila susah... bukan takada kisah suami auat isteri yang lari. Lari dari tanggungjawab. Sudahlah jatuh ditimpa tangga lepas tu datang burung berak pulak atas kepala. Kesusahan seperti ini ada berlaku kan? Apa pun pastikan anda betul-betul bersedia untuk hadapai cabaran dan dugaan yang pelbagai macam nie dalam kehidupan yang mendatang.

kata aku:
"Siapkan diri anda dengan ilmu didada untuk menjadi nakhoda kapal yang membelah ombak bergelora"
Previous
Next Post »

2 Komen

Write Komen