Selasa, 2 November 2010

Nak Jadi Artis ker Atlit??

Ketika berada di majlis Kenduri Makcik 1 telah berjumpa Makcik 2 dan mereka brsembang tentang anak-anak yang semakin meningkat dewasa.. Makcik 3 cuma memerhatikan gelagat mereka pada mulanya....

Makcik 1 : Bila besar kau nak suruh anak kau jadi apa?

Makcik 2 : Jadi Ahli Sukan..

Makcik 1 : Kenapa?

Makcik 2 : Boleh kahwin ngan artis, aku boleh masuk tv... Ko pun leh tumpang sekaki..

Makcik 1 : Kalau aku, aku nak suruh anak aku jadi artis...

Makcik 2 : Kenapa?

Makcik 1 : Boleh kahwin dengan Datuk.. dapat Datin, Harta pun dapat.. aku boleh tumpang senang...

Makcik 1 : Anak awak makcam mana (3) ???

Makcik 2 : Ah..ah..

Makcik 3 : Insyallah Kita suruh anak kita masuk Imam muda atau Akademi Al- Quran... Dia kan baru balik
                 dari Mesir

Makcik 1 dan 2 : .... Malu .....

p/s : apa yang keluar dari mulut ibu adalah DOA... coraklah anak kita supaya menjadi Insan berguna..  Insyaallah

2 ulasan:

  1. anak amanah allah. macam kain putih. kalau dicorakkan dengan baik, maka cantiklah hasilnye.

    BalasPadam
  2. cik su setuju..jadi sape yang dah jadi ibu..doa la yang bak2 kat anak korang..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...