Sabtu, 7 Mei 2011

Niat Hatiku..


Salam semua,  hepi blogging.. malam nie aku nak luahkan sedikit perasaan yang terpendam dihati. haha... bukan jiwang-jiwang punya story tau.  ok lah.. straight to the point.. aku ada terbaca dalam akhbar baru nie pasal satu iklan dan juga peluang untuk aku melanjutkan pelajaran.

Lepasan STPM yang resultnya tak berapa berjaya macam aku nie memang mengimpikan untuk mendapat peluang untuk melanjutkan pelajaran. Setelah memiliki kerja tetap dalam kerajaan sekarang ini, minat dan rindu aku untuk melanjutkan pelajaran tetap membara. Namun belum lagi diberikan kesempatan dalam enam tahun perkhidmatan ini. Kini walaupun belum selesa dengan kehidupan yang sememangnya tidak akan pernah selesa aku menanam cita-cita untuk melanjutkan pelajaran. Tapi aku masih belum diberi bayangan untuk memilih mana-mana Program yang ditawarkan.. jadi kalaulah kalian boleh membantu aku untuk memilih, amat berbesarlah hati aku..

Walaupun ianya hanya DIPLOMA... ianya akan memberi kesan pada tangga gaji aku sekiranya aku telah berjaya memilki segulung DIPLOMA. Aku pula akan dipaksa berkorban masa dan tenaga terutama untuk keluarga dan PINJAMAN peribadi mungkin... untuk membiayai yuran pengajian....



kalau korang la yang mana satu menjadi pilihan????







Degree?? nanti dululah..takut terkejut pulak terus lompat ke Degree.. satu-satu.. Insyaallah itu kalau aku betul2 dah bersedia dari segala segi terutama kewangan... aku akan mula jun ini.... Insyaallah

6 ulasan:

  1. Truthfully this is my point of view okay? :)

    Counselling in Malaysia is not so popular yet and this job pool seems to be difficult to find its place because Malaysian not to that level of needing that yet.

    IT terlalu ramai sebenarnya yang memegang sijil IT and I think it is a very competitive job pool. So it'll be quite difficult to find a job.

    HR needs a lot of communication and
    psychology too. You need to have good people skills. So if you think you're good at it then maybe?

    Business is always a booming nevertheless if anything goes wrong or bad. Business will always be a good investment because if you cant find a job, at least you can start up ur own hard work business.

    I'm saying this based my point of view. But if i were you, i would go for my interest and passion. Once you have them, no matter what obstacle u go through. You will still made it :) all the best!

    BalasPadam
  2. gud luck..
    rezeki ade kat mana2 pun..yang penting niat kena ikhlas

    BalasPadam
  3. why not u amik foundation(setahun lebih) then amik ijazah?.kan lagi bagus tue.berapa lama je study...kalau u amik diploma then smbg ijazah.memakan masa juga tue.
    macam kolej I,UNIRAZAK...dia ada program dari foundation->ijazah.dalam masa 4tahun lebih je boleh grade.tak tahu pun uni-uni yang lain.try cek UNITEN,rasa-rasanya ada juga program camtu. :)

    BalasPadam
  4. @ecadwinkyasha niat di hati bila dah ada diploma, tangga gaji dari yang sekarang nie akan melonjak naik..Insyaalah.... bila dah gaji naik leh pulak sambung degree... Lepas tu Kalau umur panjang boleh amik master pulak insyallah... nak g seberang laut kot..hahaha... angan2...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...