Khamis, 21 Julai 2011

Nostalgia Kedai runcit | SHAHAZRIN.COM

Salam semua, Hujan baru lepas reda membasahi bumi. Alhamdulillah... segar.. sejuk... Apapun  Hujan nie perkara yang paling dititik beratkan ialah memandu... Pandulah kenderaan anda dengan berhati-hati.

gambar :Hiasan


Teringat zaman kanak-kanak riang... Bila abah pergi membanting tulang diladang. Pasti tiada kenderaan kat rumah.. Masa takda basikal kenalah menapak ke kedai runcit  dalam 1000 meter. Berpeluh tapi seronok sebab sudah tentu cekedis@jajan 20sen menjadi habuan untuk aku...

Senarai barang yang ditulis oleh mak.digenggam erat bersama duit yang dibawa (takut cicir). dari rempah kari sampai, barangan peribadi wanita yang pasti akan dibungkus rapi ( biasanya dalam surat khabar) oleh pakcik kedai runcit tu ( tuala wanita) aku kena beli..Aku pun tak paham kenapa kena bungkus kotak tu . hehehe

Apapun kenangan masa kanak-kanak sangat indah. Dari menapak kekedai... berbasikal sampai la mendapat kepercayaan menungguang motorsikal diatas ...  :-)

3 ulasan:

  1. hehehe..best kn masa zaman kanak2... sesekali kita menapak kembali ke zaman silam..baik kenangan yg manis ke, pahit ke, payau ke, masin ke...kita pasti akan TERSENYUM sendirian dimasa sekarang.... itu lah dia disebut Manisnya Perjalanan Semalam...:)

    http://kuncilelaki.blogspot.com

    BalasPadam
  2. teringat balik zaman kecik-kecik

    BalasPadam
  3. epy besday!
    dtg dr belog abg ben!=))

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...