Isnin, 29 Jun 2015

Ada kesan puntung rokok di kemaluan


Putrajaya: Jabatan Kebajikan Masyakat (JKM) akan mengambil tindakan untuk perintah jagaan sementara kanak-kanak perempuan berusia lima tahun yang didera di Rantau Panjang, Kelantan kepada ibu kandung sekiranya bersesuaian.

Menteri Wanita Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Rohani Karim berkata, siasatan terperinci sedang dijalankan dan perintah jagaan sementara akan diambil selepas kanak-kanak berkenaan selesai menjalani rawatan.

Ini kerana, katanya kanak-kanak terbabit didapati tidak boleh banyak bergerak.

"Selain itu, khidmat kaunseling dan bimbingan untuk mengendalikan kes ini kepada ibu kandung akan disediakan oleh JKM supaya kanak-kanak ini dapat dijaga dengan sempurna, malah JKM juga turut memberikan perhatian serius terhadap kebajikan kanak-kanak itu.

"Hasil siasatan awal mendapati kanak-kanak itu kini sedang mengalami trauma akibat daripada beberapa kesan kecederaan di seluruh badan seperti retak di rusuk kiri, tulang belakang membengkok akibat tolakan yang kuat ataupun terjatuh dari tempat tinggi, kesan patah yang hampir sembuh, beberapa kesan luka di kepala dan badan serta kesan puntung rokok di kemaluan," katannya dalam kenyataan di sini, hari ini.

Rohani berkata, hasil siasatan juga mendapati ibu bapa kanak-kanak itu sudah bercerai pada 2013 dan kanak-kanak itu di bawah jagaan bapa kandung.

- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/60938#sthash.iicv8lnY.dpuf

0 Komen:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...