Isnin, 29 Jun 2015

Berbuka dengan coconut shake




Asalnya hanya gerai tepi jalan yang menjual minuman berasaskan kelapa seperti ‘coconut shake’, air kelapa dan aiskrim. Namun sambutan luar biasa yang diterima daripada pelanggan membuatkan Illaina Ibrahim, 43, dan suami, Hamzah Kamaruddin, 55, melebarkan sayap perniagaan mereka kepada makanan.

Atas sokongan pelanggan dan minat mendalam terhadap sektor makanan dan minuman (F&B), Illaina bersama suami memberanikan diri membuka restoran Bukit Dinding Coconut (BDC) di Wangsa Maju, Kuala Lumpur.

Seperti kebanyakan restoran yang menyediakan bufet sempena Ramadan, BDC juga tidak terkecuali. Di BDC, pelanggan boleh menikmati lebih 40 hidangan Melayu seperti nasi beriani kambing, nasi beriani ayam, car kuetiau, mi rebus, bihun Singapura, aneka buah-buahan, ayam goreng berlada, dalca rusuk kambing, kuih-muih dan aneka manisan.

Menurut Illaina, semua hida­ngan dimasak chef tempatan yang berpengalaman. Harga bufet yang ditawarkan untuk dewasa RM28 manakala kanak-kanak RM18.

“Kami menyediakan bufet pada harga mampu.Pelanggan boleh menikmati pelbagai hidangan Melayu asli di samping 12 jenis ‘coconut shake’, 12 jenis aiskrim berasaskan kelapa dan 12 jenis air kelapa.

“Uniknya, semua ‘coconut shake’, minuman dan aiskrim adalah resipi asli sendiri yang direka khas untuk pelanggan. Kami juga menyediakan manisan seperti kek kelapa yang mendapat sambutan memberangsangkan daripada pelanggan.

“Sempena promosi juga, pelanggan yang membuat tempahan minimum 10 orang akan mendapat percuma satu. Kami juga menyediakan perkhidmatan penghantaran secara percuma dengan tempahan sekurang-kurangnya 20 pek,” katanya ketika ditemui di BDC, baru-baru ini.

Ungku Ismail syok pada beriani kambing

Pelakon yang popular menerusi drama Teman Lelaki Upahan, Ungku Ismail Aziz berkata, disebabkan dia berasal dari Johor, nasi beriani sentiasa menjadi kegemarannya.

“Saya jenis ringkas memilih makanan. Sebelum ini pernah makan di beberapa tempat tetapi nasi beriani di sini amat memenuhi selera saya. Nasi tidak terlalu kering, tidak berderai dan tidak berminyak.

“Daging kambing juga lembut dan enak dimakan bersama dalca tulang rusuk kambing. Saya juga menggemari car kuetiau dan minuman ‘coconut shake’. Restoran BDC (Bukit Dinding Coconut) pasti memuaskan mereka yang tercari-cari lokasi dengan menu harga berpatutan, serta sesuai bagi yang sudah berkeluarga,” katanya.

- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/60639#foto


0 Komen:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...