Isnin, 22 Jun 2015

Pesanan Ramadhan Tyrese Gibson ‘Fast and Furious’ Untuk Muslim Diseluruh Dunia

pesan-ramadhan-tyrese-gibson


Kisah Pelakon Tyrese Gibson yang terkenal di filem "Fast & Furious" bersama Paul Walker dan Vin Diesel ini sedang menjadi viral  dan perbincangan hangat di media sosial kerana memeluk islam.
Dikenali sebagai Roman Pearce, beliau walaupun baru-baru ini memuat naik sebuah foto yang bertuliskan mesej ucapan selamat Ramadhan di akaun Instagram rasminya,tyrese. 

Nampaknya Tyrese juga menjalankan ibadah puasa Ramadhan tahun ini. Dalam foto tersebut, Tyrese mengucapkan selamat menjalankan puasa Ramadhan bagi umat Islam di seluruh dunia. "Ramadan Mubarak untuk semua Muslim berhati tulus di seluruh dunia ... Aku mencintaimu ... Aku mencintaimu Sungguh !! Insya Allah, berkat untuk anda dan keluarga, "tulis Tyrese. Posting tersebut mendapat respon positif dari penggemarnya didunia maya. Bahkan beberapa peminat Tyrese dari Indonesia juga kelihatan ikut mengulas mengenai foto tersebut. "Alhamdulillah, terimakasih Allah telah memberikan wahyu Mu kpd tyrese," tulis penggunaoeniq. 

Seperti diketahui, aktor sekaligus penyanyi hip-hop itu memutuskan untuk memeluk Islam pada tahun 2014 lalu. Dia mula mempelajari Islam selepas melawat Dubai. Disana (Dubai) ia bersama kawan spritual-nya merasakan kedamaian tentang ajaran Islam yang hakiki. Tidak hanya itu saja ia juga memuat naik sebuah fotonya bersama Will Smith  dan Maxwell (musician) yang sama-sama memeluk islam.

0 Komen:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...