Isnin, 24 Mac 2014

ABAH HERO SAYA...

Photo: selamat hari lahir abhSaharudin Hud...semoga pnjang umur n dimurahkan rezeki.diberi kesihatn yg sht.dsamping isteri n ank2 trsyng......kami sayang abh....
Selamat Hari Lahir Abah..


aku tak pandai menganyam kata puitis,
buat merangka bait2 nan indah dan sadis,
namun hati ini begitu menggelitis,
mahu memujimu dengan ayat yang berbaris,

kau mungkin takkan pernah ketahui,
betapa kasihmu jauh tertusuk ke dalam sanubari,
meski agak lewat untuk kusedari,
namun, aku puji Illahi kerana diberi kesempatan ini,
buatku membuka mata hati,

melihatmu,
terkadang ku terfikir,
betapa tabah dan jitu hatimu,
tidak setanding dengan tubuhmu yang kerdil,
kau nyata gagah melawan arus,
mengenepikan seluruh bisik kata nista,
hanya semata2 untuk anak2mu yang kau sayang,

melihatmu,
terkadang ku menyesal,
mengapa aku tega membebanimu dengan segunung permintaan intan,
walhal kaca pun tak bisa kau tunaikan,
namun kau gigih jua,
tak pernah berkata 'tak boleh'...'tidak',

jika dikenangkan segalanya,
buat aku menjeruk rasa,
bagaimana anak ini bisa menyeksa,
hati, keringat dan jiwa raga,
seorang bapa,
yang nyata tak punya apa...
waima si anak punya cita yang panjang berhasta....

abah...
ku ingin nyatakan sesuatu,
namun mulutku terkunci dan kelu,
puas ku mencari kata2 terbaik untukmu,
namun masih belum jua ku ketemu,

namun,
aku tetap mahu kau tahu,
betapa aku benar2 menghargai,
menyayangi,
menghormati,
mengagumi,
mengasihimu abah....

namun,
hanya segaris ayat yang bisaku sebut di sini,


"Terima Kasih banyak-banyak Abah..."

Selamat Hari Lahir



0 Komen:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...