Jumaat, 4 Februari 2011

Sumber trafik aku | Cara Pilih Tajuk Blog | SAHAHAZRIN.COM

Gambar diatas adalah sumber trafik yang tak seberapa yang aku perolihi sepanjang aku berblog bermula MAY 2010 hingga sekarang. Bedasarkan gambar diatas apa yang boleh aku simpulkan..

1. Sumber trafik utama ke blog ini dari GENGBLOGGER,

- so inilahtempat yang sesuai untuk blogger-blogger mencari sumber trafik selain daripada group di FB.. Terima Kasih Kon

2. Sumber trafik kedua Mat Gebu

- berada dalam blog list Mat Gebu dengan blog Dapur Tanpa Sempadan memberi kelebihan kepada sumber trafik kat blog aku. Dengan kesesakan pengunjung di blog beliau, dan kita selalu update blog dengan tajuk yang menarik, pasti akan menarik perhatian pengunjung blog beliau untuk klik link ke blog kita. Terima kasih Cik Mat.

3. Sumber trafik ketiga - keempat - kelima abang aku hihihi BEN ASHAARI

- Sama macam Mat Gebu, Ben juga antara penyumbang trafik utama ke blog aku. Jika dikumpulkan kesemuanya tempat ketiga keempat dan kelima.. Ben adalah penyumbang utama sumber trafik ke blog aku. Satu kelebihan yang sangat baik bila dapat berada dalam bloglist Ben. So bila Ben nak Update bloglist join eik..Terima kasih Ben


- ini pun satu sumber trafik untuk ke blog aku, bila kita join sesuatu blog atau site yang kita komen, ianya juga memberikan sumber trafik ke blog kita.

Walau bagaimana pun, kita kena rajin la sikit update blog. Memilih tajuk yang baik adalah yang paling utama, kalau kita buat tajuk pendek-pendek atau singkatkan macam " Cr nk buat blog meletup" susah la sikit.. sebab.. kalau orang google pun mesti mereka cari dengan ayat penuh.. "CARA NAK BUAT BLOG MELETUP", so kalau kita singkatkan perkataan, kebarangkalian untuk mereka mengesan entri di blog kita adalah tipis.. Fikir-fikirkan yer..

4 ulasan:

  1. tu all time, hehe, napa tak guna yang nuff jek? kebanyakkan kat stats dia hanya tgk pada page view,

    BalasPadam
  2. @Azza Firza betul.. Nuff? ok.. tapi nie kan dari traffic sources..

    BalasPadam
  3. wah, menarik. saya suke dengan entri ini, tukar bloglist jum, hee, mana tau bro punya blog sumber trafik sy, hee

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...