Ahad, 26 Disember 2010

Idea | boleh ker tidak???

Salam semua...


Dah makan? Alhamdulillah syukur pada tuhan yang memberi rezeki pada kita. Pada yang kurang pun kena bersyukur. Hidup ini adakalanya kita diatas dan adakalanya kita dibawah.

google

Cerita pasal rezeki nie. aku teringat cerita cerkarama "kasut" semalam, dalam kita seronok-seronok menyediakan persiapan sekolah anak-anak atau adik-adik pasti ada yang tidak merasai semua tukan? Kesempitan hidup untuk menyedikan keperluan anak-anak bersekolah mungkin terjadi pada mereka yang tak berkemampuan.

Kadang-kadang terpikir, kalaulah semua blogger yang ada berpuluh ribu nie buat satu dana khas untuk bantu mereka yang tak berkemampuankan bagus. Setiap orang keluar sedikit dana dengan ikhlas untuk membantu mereka yang tak mampu pasti boleh meringanan beban mereka nie.

Kita boleh tubuhkan persatuan ker.. atau apa-apa yang sewaktu dengannya. Tujuan utama buat kerja amal atau sumbangan dari dana yang terkumpul. Ada masa boleh la kita berkumpul kat mana-mana rumah kebajikan buat kerja amal betul tak? Tapi entahlah idea nie boleh diterima atau tidak???

Boleh ker tidak tak tau la..

2 ulasan:

  1. maybe boleh buat satu website kebajikan ataupun pilih website kebajikan sedia ada contohnya setiap bulan ada la website teprilih.. jadi untuk bulan bulan tu kite increase traffic ke web tuh. tp before tu pasang la iklan nuffnang ke adsense ke...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...