Jumaat, 22 Oktober 2010

Keldai dadah...

50 peratus ditahan di luar negara adalah ”keldai dadah”


22/10/2010 7:44pm





KUCHING 22 Okt. – Pengedar dadah, kebanyakannya berperanan sebagai ”keldai dadah”, merupakan 50.4 peratus daripada 1,560 kes rakyat Malaysia ditangkap di luar negara sejak 1991 hingga sekarang.



Timbalan Menteri Luar, Datuk Richard Riot berkata, pengedaran dadah adalah masalah serius pada kalangan rakyat Malaysia dengan 785 kes sepanjang tempoh itu, manakala kes lain pula termasuk pemerdagangan orang yang meliputi 3.2 peratus dan pembunuhan 1.27 peratus.



"Saya berasa sangat sedih apabila mengetahui ramai daripada pengedar dadah yang ditangkap ini dan sesetengah disabitkan kesalahan serta dihukum mati kerana sesuatu yang mereka tidak tahu,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Program Seranta, Penerangan dan Diplomasi Awam Kementerian Luar Negeri, di sini.



Merujuk kepada kes terkini melibatkan seorang gadis dari Sabah, Christina Luke Niju yang kini ditahan di China selepas ditangkap membawa dadah di lapangan terbang negara itu, beliau menasihatkan wanita khususnya, agar tidak terpedaya dengan janji manis orang yang baru mereka kenali. – Bernama

0 Komen:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...