Isnin, 11 Oktober 2010

Koleksi warisan anggun

Koleksi warisan anggun



Set Four Gentlemen dihiasi imej bunga orkid, kekwa dan plum.


TIGA himpunan piuter dengan rekaan kontemporari dan klasik pastinya sesuai untuk dijadikan koleksi hiasan dalaman baik di rumah mahupun di pejabat.
Apatah lagi, himpunan piuter Royal Selangor masih mengekalkan keabadian warisannya biarpun dengan sentuhan cita rasa moden.
Menariknya, buat pertama kali rekaan koleksi aksesori pembancuh kopi yang impresif dinamakan Arabica, pasti akan menjadi rebutan para pencinta kopi.
Diilhamkan dengan rekaan motif menarik ala Maghribi dan seni bina Moor, ia kelihatan mewah.
Selain pembancuh, setiap aksesorinya juga direka dengan penuh terperinci. Antaranya ialah pelocok keluli dan bikar kaca yang dilapik dengan piuter tahan karat.
Pemegang dan bucu penutup pula diperbuat daripada kayu sepetir. Melengkapi koleksi itu ialah mangkuk gula dan bekas hidangan kek yang mempunyai reka bentuk geometrik jubin Maghribi dipanggil zillij.
Dulang tersebut dilengkapi dengan sekeping alas kaca yang berbentuk bulat untuk memudahkan anda menyajikan kek.
Sementara itu, koleksi Four Gentlemen pula merupakan set wain Cina. Bekas wain dihiasi dengan imej bunga buah plum, orkid, kekwa dan pokok buluh.
Set bekas wain itu meliputi empat penyepit, alas penyepit dan teko. Setiap aksesori tersebut mempunyai makna tersendiri seperti alas penyepit didatangkan dengan bentuk awan yang melambangkan syurga dan tuah.
Dipenuhi dengan rekaan simbolik, koleksi Four Gentlemen merupakan pilihan pemberian hadiah yang amat sesuai untuk orang istimewa.

PEMBANCUH kopi Arabica yang diilhamkan dengan rekaan ala Maghribi.


Koleksi itu boleh didapati disemua kedai jualan Royal Selangor, pengedar berdaftar dan di laman sesawang www.royalselangor.com pada harga serendah RM75.
Sementara itu, koleksi Zodiak Cina menampilkan beberapa patung kecil berbentuk haiwan. Koleksi tersebut terdiri daripada 12 bentuk patung kecil seperti tikus, lembu, arnab, ular, kuda, kambing, monyet dan ayam.
Setiap patung kecil tersebut bermotifkan awan berdasarkan hasil seni Cina. Ia didatangkan lengkap bersama alasnya untuk memudahkan anda menyusun atur patung Zodiak itu.
This entry was posted in

0 Komen:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...