Pengikut

Cara aku berblog II

- apa yang aku buat bila pergi page blogger baru kenal -


Ini adalah kesinambungan dari Entri aku yang sebelum ini  Cara aku berblog.  
Sekarang aku akan bagitau,apa yang aku buat bila pergi page blogger yang bau kenal.


1. Melawat
  • bila dah ada yang bertandang pergilah jenguk balik.. tak baik lor...
  • dah kenal pasti link yang kita minat pergilah berjalan... (blogwalking)
2. Follow
  • Follow la.. apa lagi. 
3. Tinggalkan komen / Chatbox
  • tinggalkan komen yang membina dan positf. Jangan kondem entri orang tak baik. kalau ada yang salah betulkan dengan cara baik.. Insyallah.. nanti mesti dia datang balik.
  • dalam chatbox pun sama komen yang baik. Cth : "Salam singgah jap. Nice blog"
4. Link Exchange.
  • Tengok ada tak nie?.. kalau ada letakkanlah link kat situ. blogger yang buat tu bukan buat saja2.. bersebab... Kan.. Bukan susah pung....sibuk sangat ker kita nie.

erm... aku rasa tu jer yang biasa aku buat bila aku pergi page blogger baru. Kalau ada yang nak tambah bagi tahu eik. mungkin cara kita berbeza, atau cara yang aku buat salah... atau mungkin pendapat kita berbeza. 

~enjoy~

Previous
Next Post »

4 Komen

Write Komen