Pengikut

Nak Jadi Artis ker Atlit??

Ketika berada di majlis Kenduri Makcik 1 telah berjumpa Makcik 2 dan mereka brsembang tentang anak-anak yang semakin meningkat dewasa.. Makcik 3 cuma memerhatikan gelagat mereka pada mulanya....

Makcik 1 : Bila besar kau nak suruh anak kau jadi apa?

Makcik 2 : Jadi Ahli Sukan..

Makcik 1 : Kenapa?

Makcik 2 : Boleh kahwin ngan artis, aku boleh masuk tv... Ko pun leh tumpang sekaki..

Makcik 1 : Kalau aku, aku nak suruh anak aku jadi artis...

Makcik 2 : Kenapa?

Makcik 1 : Boleh kahwin dengan Datuk.. dapat Datin, Harta pun dapat.. aku boleh tumpang senang...

Makcik 1 : Anak awak makcam mana (3) ???

Makcik 2 : Ah..ah..

Makcik 3 : Insyallah Kita suruh anak kita masuk Imam muda atau Akademi Al- Quran... Dia kan baru balik
                 dari Mesir

Makcik 1 dan 2 : .... Malu .....

p/s : apa yang keluar dari mulut ibu adalah DOA... coraklah anak kita supaya menjadi Insan berguna..  Insyaallah
Previous
Next Post »

2 Komen

Write Komen