Jumaat, 26 November 2010

Tutorial | Sistem Komen Di Blog Blogspot







Kebanyakkan sistem komen yang ada di blog blogspot menggunakan default komen yang disediakan oleh blogger.Tutorial kali ni adalah tips yang agak basic,tapi memandangkan aku rasa masih ramai yang belum mengetahui,tak salah rasanya kalau aku kongsikan tips ini.


Pada entri  aku semalam SEO.Blog Tips.Tutorial | Cara Pasang Breadcrumb Pada Blogspot
 , buat pertama kali aku menggunakan sistem komen default yang disediakan oleh blogger untukpengguna blogspot di blog ini.


Berbeza dengan sistem komen Intencedebate yang aku guna dulu,sistem komen di blog ini tidak ada lagi commentluv dan tidak lagi menggunakan sebarang plug in.Disebabkan itu pembaca yang memberi komen tidak dapat lagi memaparkan link entri terbaru masing-masing.



Untuk mengatasi masalah ini aku akan kongsikan tips mudah cara untuk memaparkan link entri terbaru di dalam sistem komen di blog blogspot yang menggunakan default komen.
  • Copy code di bawah ini

   <a href=" masukkan permalink entri terbaru di sini "> masukkan tajuk entri terbaru di sini </a>




Paste kan code itu dalam kotak komen pada blog yang menggunakan default komen dari blogger.


mudahkan??? selamat mencuba


sumber : 



1 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...